Ny PR-Byrå för NordicBet

NordicBet är ett av de större spelbolagen i Europa, men målet är givetvis att växa ännu mer. Bolaget har redan en bra position i de nordiska länderna, och siktar nu på att ytterligare förstärka denna. Detta genom att anlita sig av PR-byrån Mindmakers PR. Mindmakers PR är en relativt ung PR-byrå som grundades 2011, men redan har flera stora företag bland uppdragsgivarna, bland annat Max Hamburgerkedja, Canon, och nu alltså även NordicBet. Skälet till att man valde Mindmakers PR är enligt NordicBet för att man anser att de håller en hög nivå kreativt, och dessutom är bra på att genomföra sina idéer. NordicBet är ett spelbolag med huvudsaklig inriktning på vadslagning på sport, men man erbjuder även casinoverksamhet, poker, och i princip alla typer av onlinespel.

Mindmakers PR är som sagt ett ungt företag, men ett som växer mycket kraftigt; under årets första halvår har man fördubblat intäkterna jämfört med det sista halvåret 2012. Ansvarig för NordicBet hos Mindmakers PR är Christina Saliba, kreativ chef. Hon säger att man kommer att fokusera på fotboll, vilket ju inte helt oväntat är den sport som överlägset flest spelar på, och konceptet fotbollshjältar. Att man väljer att fokusera på fotboll är inte så konstigt, då det definitivt är vad som, tillsammans med ishockey, är populärast i Sverige. Sedan tidigare samarbetar också NordicBet med Glenn Strömberg och Börje Salming. NordicBet har alla förutsättningar att växa på den svenska och nordiska marknaden, och nu kommer således Mindmakers PR att få vara en del av den resan.